vineri, 8 iulie 2011

School for Startups 2012

Au început înscrierile pentru School for Startups 2012. Pe parcursul acestui an mulţi prieteni mi-au văzut activitatea pe Facebook legată de School for Startups şi m-au întrebat ce anume fac şi cum e. Dacă tot e lumea interesată, profit de ocazie ca să scriu un articol pe tema asta.

Eram curios să văd care sunt condițiile şi programa noului an. Am intrat pe siteul School for Startups şi am avut surprinderea să mă văd citat. Super tare! "As one of our students Marius Mihalca said after his first 6 months of attending our School for Startups Romania programme, "I would recommend School for Startups to anyone who ever want to start a business in the future.""  Am zis eu asta? Hmm... Sună fain, deci clar am zis-o! :)
 

Pentru toţi cei care se gândesc să se înscrie uite cum stă treaba cu School for Startups. Am destulă şcoală în România. Nici la master şi nici la facultate nu am avut astfel de cursuri/seminarii ca la School for Startups. În programare există o tehnică numită: programare orientată pe obiecte. School for Startups este o şcoală orientată spre ideea ta de business sau businessul tău (după caz). Şi Doug şi Marius au trecut prin multe businessuri, iar exemplele lor sunt foarte bine înfipte în realitate. 

Ce am învăţat la School for Startups în primele 6 luni? Am învăţat că brandul este o promisiune pe care o faci clienţilor şi pe care ar fi bine să o şi îndeplineşti dacă doreşti să rămâi în business. În cazul meu promisiunea pe care o fac clienţilor este: Ra Workshop promite creşterea vânzărilor şi scăderea timpilor de producţie pentru firmele de tâmplărie (ferestre şi uşi). Am învăţat să fac un business plan. Am făcut unul după prima sesiune, dar acum ştiu să fac unul şi mai bun. Am învăţat că nu trebuie să alergi după clienţi pentru că nu poţi controla momentul în care ei sunt pregătiţi să cumpere. Poţi doar să creezi canale (sau căi) prin care ei să poată ajunge la tine (şi nu la alţii) atunci când sunt decişi. Am învăţat să depistez clienţii care chiar au nevoie de produsul meu (şi să le acord atenţia necesară), faţă de clienţii care doar spun că au nevoie. Am învăţat despre organizarea unei firme şi despre ciclurile de vânzare. Ştiu că sună teoretic tot ce am scris până acum, dar dacă dai o bere pot să ţi le explic practic pentru cazul firmei mele. În toamnă cred că vom discută despre finanțare. Vând o parte din acțiuni lui Marius și o parte lui Doug și uite asa intru în liga băieților mari. :)) 

Anul acesta School for Startups 2012 se desfășoară în 3 orase: Bucuresti, Cluj si Timișoara (debutantă în School for Startups). Mai mult cursul este deschis si antreprenorilor din orice tara, întrucât toate sesiunile se desfasoara în Engleza. Costul real al scolii School for Startups 2012 este de 1.400 euro. De fapt costul ar fi de 5.000 euro din care 3.600 euro sunt suportati de Fundația Post Privatizare. Un pic cam scump, dar de, nu poti ajunge mare fara sa investesti putin si în tine. 

Îmi pastrez recomandarea de a urma School for Startups. Chiar dacă ideea ta de a înfiinta o afacere este îndepartata vei avea acces la o cultura antreprenoriala diferita. Cum spune Doug: "Antreprenoriatul poate și trebuie învățat!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share This